به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

باطری های نانو الماس

پایگاه خبری فولاد ایران -

◀️‏شرکت امریکایی NDB از تکنولوژی تا حدی باورنکردنی و شک برانگیزی به نام باطری های نانو الماس (nano-diamond) رونمایی کرده که میتونه صنعت انرژی رو به طور کامل دگرگون کنه. این شرکت گفته این باطریها در بالاتری فرمشون میتونن 28 هزار سال بدون نیاز به شارژ کردن، شارژ نگه دارن! موبایلی رو فرض کنید که میتونه 9 سال بدون نیاز به شارژ کردن شارژ داشته باشه!

◀️این شرکت گفته این باطری ها با زباله های هسته ای کار میکنن. بدین صورت که کربن 14 موجود در زباله های هسته ای که رادیواکتیوته هستن رو تصفیه میکنن و به الماسی تبدیل میکنن که ساختار الماس میتونه انرژی تولید شده رو ذخیره و منتقل کنه. این الماس در الماس دیگه ای از جنس کربن 12 که ایمن هست و رادیو اکتیوته نیست، قرار میگیره و توسط اون محافظت میشه تا کربن 14 خطری درست نکنه.

◀️بدین صورت این شرکت میتونن با این روش دو مشکل بزرگ رو همزمان حل کنه. استفاده مجدد از زباله های هسته ای که استفاده خاصی ندارن و فقط باید اونهارو در جای بسیار امنی نگه داری کرد که هزینه بالایی داره و هم ارائه وسیله ای برای تامین انرژی به مدت طولانی.

◀️این شرکت گفته این باطری ها در سایزها و فرمهای مختلف قابل تولید هستن و از موبایل گرفته تا ماشین های برقی و هواپیماها میشه از اونها استفاده کرد. تاکنون این شرکت دو نمونه مفهومی از این باطری ارائه کرده و قرار هست مدل مفهومی تجاری این باطری تا اخر سال جاری به دو شرکت که اسم اونها برده نشده و یکی از اونها یکی از شرکتهای مطرح در صنعت هوایی، دفاعی و امنیتی هست، فرستاده بشه. گفته میشه مدل با ظرفیت کم تا دو سال دیگه و مدل با ظرفیت بالای اون تا 5 سال به بازار میاد!

اقتصاد به زبان ساده
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۳,۰۰۳
کد خبر : ۵۵,۵۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید